Fran├žois & Partners - Vast en zeker

Onze werkwijze

U verkoopt?

U werkt en spaart en leent om een eigen woning te verwerven. Wanneer u deze verkoopt of koopt, is dat een belangrijke beslissing die heel wat financiële gevolgen heeft.
 
Het is dan ook belangrijk dat u zich laat begeleiden door een echt expert die u correct advies geeft. Immers, bij de immobiliënmakelaars woekert het soms van aanbieders die even snel weer gaan als komen. Daardoor ziet u soms door de bomen het bos niet meer en kan u ontgoocheld achterblijven.
 
Wees dus bij uw keuze zeer kritisch over de partij waarmee u in zee gaat. Een woning op het internet zetten of de deur open doen als er kandidaten op bezoek komen kan u zelf ook. Daarvoor heeft u geen kantoor nodig.
 
Echter, FRANÇOIS & PARTNERS biedt u echte toegevoegde waarde en doet méér dan een “standaard” of “doorsnee” immokantoor.
 
FRANÇOIS & PARTNERS helpt u verder en onderscheidt zich op de volgende punten:
 
1. Onderbouwde schattingsmethodes en advies op maat
 
Het bepalen van de waarde van uw vastgoed is ongetwijfeld één van de belangrijkste sleutelmomenten in de verkoop ervan. Zet u de waarde te hoog, kan uw woning zeer lang te koop staan en kan u de verkoop aan de best mogelijke waarde in gevaar brengen. Zet u deze te laag, dan is uw woning onmiddellijk verkocht, maar heeft u financieel niet de beste zaak gedaan.
 
Bij FRANÇOIS & PARTNERS wordt uw vastgoed wordt gewikt, gewogen en geschat op drie manieren.
 
Bij ons dus geen natte vingerwerk maar gefundeerd advies.  Wie zijn uw kopers, wat is uw markt? Op welke manier wordt uw woning te koop aangeboden? Hoe kunnen we de verkoopbaarheid verbeteren? Wat is de ideale en best haalbare prijszetting? Allemaal vragen waarop wij u een gepast antwoord geven. Voor meer info mbt. onze 3 schattingstechnieken en ons bijkomend advies, contacteer ons vandaag.
 
2. Kopers zoeken
 
Wij gaan veel verder in het zoeken van kopers. Onze technieken om de markt te benaderen en kopers te zoeken zijn zeer efficiënt en een pak grondiger dan wat de markt u gemiddeld biedt. Minimum zes websites, de sociale media (oa. facebook), de lokale pers in de regio, de lokale pers buiten de regio, regelmatige nationale publicaties, onze databank met kandidaten en zoekers en onze mailings naar diverse partijen maken het verschil waarbij uw meest biedende koper wordt gevonden. Wij investeren dus heel wat in uw pand, maar levert ook het beste resultaat.
 
3. Kopers begeleiden
 
Van het eerste telefonische contact tot en met de afsluiting is onze methode zeer grondig. Wij begeleiden de kandidaten in vier fases, tot en met financieel en juridisch advies en het onderzoek voor de hypothecaire lening.

4. Geen standaard "immokantoor" maar een zakenkantoor met TOTALE service

Wij zijn meer dan een “immokantoor”. Onze medewerkers en totaalservice maken het verschil.
Hypothecaire kredieten en verzekeringen maken onze dienstverlening compleet. Kopers van vastgoed krijgen dus financieel advies en verkopers zijn oa. ook zeker dat hun kandidaat-koper kredietwaardig is.
Ons kantoor heeft 20 medewerkers en meer dan 40 jaar ervaring. Onze medewerkers zijn grondig opgeleid en constant bijgeschoold. Uw vastgoed wordt door ons grondig en op maat benaderd. Geen standaardaanpak dus maar dienstverlening op maat.
 
5. Begeleiding van de eigenaars

Wij houden u stipt en periodiek op de hoogte. U verkoopt een woning niet alleen, wij vormen een team samen met u. Wij overleggen en rapporteren op vaste tijdstippen over de stand van zaken met betrekking tot de verkoop van uw woning. Vergeet ook niet dat wij een neutrale partij zijn die op een diplomatische manier de communicatie tussen koper en verkoper begeleiden en ook in een familiale context (bv. verschillende mede-eigenaars of erfgenamen) op een discrete manier naar oplossingen zoeken.
 
6. Afspraken op papier

Onze werkwijze en afspraken komen netjes op papier. Zo bent u zeker dat hetgeen wij met u afspreken ook correct wordt nagekomen. Zo neemt u geen sprong in het duister en weet u op voorhand waar u aan toe bent.
 
7. Volledige informatie en dossier

Het verkopen of kopen van een woning wordt meer en meer een papiermolen. Soms schuilen er addertjes en die vermijden we door echt alle informatie over uw woning op te zoeken. Dat doen wij op basis van de volgende documenten:

  1. kadastrale legger
  2. kadastraal plan
  3. stedenbouwkundige inlichtingen
  4. hypothecair getuigschrift
  5. bodemattest
  6. notariële eigendomsakte en onderzoek ervan
  7. basisakte (in geval van mede-eigendom)
  8. energieprestatiecertificaat
  9. elektriciteitskeuring
  10. documenten syndicus (in geval van mede-eigendom)
  11. technisch opmetingsdocument met alle gegevens over de woning
  12. schattingsverslag: onderbouwd schattingsdocument met ook analyse van sterke en zwakke punten alsook een verwachte mininmum- en maximumverkoopprijs + marktanalyse
  13. Uitgebreide fotoreportage met de mooiste foto’s van een verkoopsklaar gemaakt huis
  14. Mooie teksten die de kwaliteiten en de mogelijkheden van de woning volledig beschrijven
  15. Conformiteitsattest mazouttank (indien van toepassing)
  16. Watertoets en document overstromingsgevoeligheid
 
8. Opstellen van correcte overeenkomsten

Eens wij een kandidaat gevonden hebben voor u, worden alle akkoorden in drie fases concreet gemaakt:
1) Het uitbrengen van een bod en de aanvaarding ervan
Wordt het bod juridisch correct uitgebracht en bent u als eigenaar en als koper voldoende beschermd? Worden alle afspraken erin opgenomen? Wordt er rekening gehouden met de gestanddoeningstermijn en juridische vermeldingen op het bodformulier?
2) Het opstellen van de correcte verkoopovereenkomst
Een juiste verkoopovereenkomst of “compromis” is van zeer groot belang. Dikwijls worden door bepaalde partijen kapitale fouten gemaakt die zeer veel geld en tijd kosten en voor frustraties zorgen. Dit door verkeerde bepalingen, onvolledige opzoekingen, ontbrekende documenten en soms (on)bewuste misleidingen door bepaalde partijen. Wij begeleiden u doorheen het wettelijke kluwen en zorgen dat u als koper en als verkoper veilig thuiskomt.
3) Akte bij de notaris
Op basis van de compromis wordt uiteindelijk de notariële akte opgesteld en het eigendom definitief overgedragen.
 
U ziet het, bij FRANÇOIS & PARTNERS is de cirkel volledig rond. Wij staan u bij van A tot Z zodat u snel, veilig en financieel het beste resultaat behaalt:

Werwijze verkoop - Illustraties Neem vandaag nog contact op met ons voor een afspraak!

U verhuurt?

Wanneer u uw eigendom wenst te verhuren, helpen wij u om een goede huurder te zoeken en nemen wij u heel wat werk uit handen.
 
Hierbij vindt u een overzicht van onze dienstverlening bij de verhuur van uw woning:

  • een professionele beoordeling mbt. de verhuur van uw eigendom
  • het opmaken van een gedetailleerde technische fiche en een professionele fotoreportage
  • doorgedreven publiciteit op verschillende websites
  • het professioneel begeleiden van kandidaat-huurders (telefoons, bezoeken, advies)
  • het onderzoeken van de kwaliteit van de huurder (kredietwaardigheid, goed gedrag en zeden, betalingsgedrag – uittreksels, vorige huurcontracten en eigenaars, referenties nagaan)
  • het opstellen van correcte en sluitende huurovereenkomsten
  • zekerheid rond de brandverzekering en huurdersaansprakelijkheid
  • op aanvraag: het opmaken van plaatsbeschrijvingen
  • de wettelijke en correcte regeling van de huurwaarborg en verschillende garanties bij eventuele geschillen
  • het registreren van alle documenten en de verspreiding ervan.

Neem vandaag nog contact op met ons voor een afspraak!